welcome to my blog
sweet owner

Navigation : touch hover image



Diaries Owner sahabat cinta hati

assalamualaikum . welcome to my blog :)


mr.boyfie!

Daisypath Anniversary tickers




Jumlah Pengunjung Comel

the best web counter
Know Web Hits

Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: SitiSyuhadah
Re-Edited By: atynsyera
Others: ? ? ?
SEO Services & ToolsSubmit Express


SUSAH NAK PUASKAN HATI SEMUA ORANG

Assalamualaikum pembaca blog semua :)

aku tahu mesti semua akan alami situasi di mana kita asyik menjaga hati orang tapi kita tak pernah terfikir langsung hati dan perasaan kita kan ?


kadang kadang aku pun rasa situasi tu . ehh nope bukan kadang kadang . tapi selalu . serious ! aku penat . aku penat jaga hati orang sedangkan hati aku menangis sendirian . di kala kita sibuk menjaga hati orang lain , tanpa kita sedar kita mengguris hati sendiri .

tapi aku sedar ,
siapalah aku di mata mereka untuk hati ku ini di jaga .
siapalah aku di hati mereka sekiranya aku sering di dijadikan tempat untuk segala masalah .
siapalah aku pada mereka jika apa yang aku buat semuanya buruk di mata mereka .
tapi setiap orang ada kekurangan ,kelemahan dan kelebihan .
aku sedar dan aku redha atas semuanya.
makin aku diam kan perangai mereka ,
makin senang dan mudah maruah aku di pijak sedemikian rupa .
makin senang dan mudah aku di kutuk sebegitu rupa .

aku tahu setiap orang ada hati ,
aku tahu setiap orang ada perasaan ,
aku tahu setiap orang ada masalah ,
tapi
siapa aku untuk menyuarakan segala isi hati yang ada ?
siapa aku untuk mendiamkan diri lalu di katakan memendam di dalam hati .


Ya !
aku memang memendam .
aku jarang meluahkan apa yang aku rasa dalam hati .
kenapa ? dah memang perangai aku .
jika aku bersuara,
pasti mereka akan mengatakan aku bercakap sesedap rasa .
pasti mereka akan mengatakan aku memerintah ikut suka .
pasti mereka akan mengatakan aku suka menunjuk segala yang aku ada .
TAPI .
mereka tak sedar .
aku bercerita kerana keluarga jauh di mata untuk aku meluahkan semua rasa .
aku bukan hamba abdi untuk membuat semua kerja .
aku sekadar berkongsi apa yang aku ada dan tiada niat untuk menunjuk .
tapi aku tahu .
tak semua suka apa yang kita lakukan .
KENAPA ?
sebab kita susah nak puaskan hati semua orang .
aku cuba menjaga hati mereka .
TAPI
dalam diam mereka telah sakitkan satu hati .
hati siapa ?
HATI AKU !



sincerely : atyn syera
Older Post | Newer Post